Dimoula - Metafertikame 001Ἡ κυρία Κικὴ Δημουλᾶ ἔχει τὴν παθιασμένη χάρη νά μᾶς μιλάει ἐδῶ καὶ χρόνια μέσα ἀπὸ τὸν πρῶτο ἑνικό της: τὰ ποιήματά της, σχεδόν ὅλα, εἶναι μὲ ὠμέγα κατάληξη. Θεωρήθηκε, παλαιότερα, ὡς ἡ ποιήτρια τῆς ἀτομικῆς ἀπομόνωσης, τῆς ἀπὸ παντοῦ περίκλειστης (κι ἀπελπισμένης) ἐμβύθισης στὴν ἰδιωτευτικὴ ὀδύνη τῆς προσωπικῆς διάψευσης. Δὲν εἶναι ἔτσι. Ἁπλῶς ἀρνήθηκε πάντοτε τὴν εὔκολη καὶ παραπλανητικὴ συλλογικότητα ἢ τὸν ἀνεπίγνωστο ὀπτιμισμό· μὰ μᾶς πῆρε χρόνια γιὰ νὰ τὸ δοῦμε...

(Δημοσίευση: 18 Ἀπριλίου 2012) Ξύπνησα, ποιός μου πήρε το όνειρο; Β...β.... ο βοριάς

(Δημοσίευση: 5 Σεπτεμβρίου 2007)

(Δημοσίευση: 20 Ἀπριλίου 2012) Μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς ἐπανέκδοσης τοῦ φυλλομάντη...

(Δημοσίευση: 20 Ἀπριλίου 2012)

Τὸ ἐρώτημα μένει πλανώμενο στὸν ἀὲρα: μετὰ τὴν κραυγὴ τί; Μετὰ τὴν ὀργὴ τί; Ποὺ εἶναι οἱ διανοούμενοι; Χρειαζόμαστε μία σημερινὴ Γενιὰ τοῦ '30, μὰ αὐτὴ τὴν φορὰ κυρίως στὸν χῶρο τῆς σκέψης καὶ τῆς ἐπιστήμης. Οἱ καιροὶ εἶναι πολιτικοὶ. Χρειάζεται ἕνα κίνημα ἀλλαγῆς, ἕνα κίνημα ὑπέρβασης τῆς ἀνίκανης κι ἀήθους Μεταπολιτευτικῆς Ρεπούμπλικας, σαρώματος τῆς Συστημικῆς Παράγκας ποὺ ἔξω ἄπ' τὸν θάλαμο τῆς Ἐντατικῆς ψάχνει νὰ νεκραναστήσει/φτιασιδώσει τὸ ζόμπι Πολιτικό Σύστημα. Κίνημα ἀπαίτησης γιὰ Βαθειὰ Δημοκρατία,

















































Ὅσο ἀπομαγεύει τὸν κόσμο ἡ θετικιστικὴ ἐμπειρικο-ρασιοναλιστικὴ Ἀριστερά, θὰ τὸν άναμαγεύει μυστικευτικὰ ὁ τεχνοφασισμός. Μετέωρη ἐκκρεμότητα δὲν εἶναι ἡ ἐπιστροφή, ἀλλὰ ἡ διάνοιξη._ Γ.Φ.Φ. (17.07.2015)



ΑΝΤΙΔΕΞΙΑ ΚΙ ΑΝΤΙΛΙΤΟΤΗΤΑk_blue_02
Πρίν λίγα χρόνια προκαλούσε ρίγη βδελυγμίας κάθε προσέγγιση Αριστεράς/ΚΑ – Δεξιάς/ΚΔ ως ανίερη και μιαρή.
Ηταν η εποχή όπου η αντιδεξιά φιλολογία-ιδεολογία ως η μείζων απάτη στο πολιτικό πεδίο χρησιμοποιήθηκε για την κοινωνική χειραγώγηση στη γνωστή «προοδευτική» οδό της απωλείας. Φυσικά οι χειραγωγηθέντες είναι μερικώς συνυπεύθυνοι στο βαθμό που αρκέστηκαν (μαχητικά...) στη βολική κι άψαχτη προοδευτική βεβαιότητα για την αξία του Δ-Κ-Α στερεοτύπου τους. Σήμερα, όπου οι συγκυβερνήσεις Χέρι-Χέρι, Σαμαρά–Βενιζέλου–Ημικουβέλη και φυσικά Τσίπρα-Καμένου έχουν γελοιοποιήσει το αντιδεξιό αυτό στερεότυπο, η μείζων συστημική απάτη χειραγώγησης έχει μετακινηθεί στο κοινωνικοικονομικο πεδίο. Ονομάζεται αντι-λιτότητα._Δ.Τ. 10.05.2015

(Δημοσίευση: 8 Σεπτεμβρίου 2015) Ἀφήνοντας πίσω τὸ δεξιό ψέμα, ο δυσκολότερος μέσα μας ἀντίπαλος εἶναι τὸ ἀριστερὸ ψέμα. Τὸ κομβικὸ τοῦ  προσανατολισμοῦ εἶναι τὸ Τί θέλουμε, εἶναι τὸ Πῶς τοῦ Τὶ, καὶ τὸ Ποιός τοῦ Τί καὶ τοῦ Πῶς.

(Δημοσίευση: 7 Μαΐου 2007)


Τ ὸ ε ἶ π ε ! k_green_02white_big_pin ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ σὲ συνέντευξή του στὴν ΝΕΤ,
στὶς 11.7.2012, αὐτοπροσδιορίζεται:
«Θὰ σᾶς ἔλεγα, δέ, ὅτι ὁ Σύριζα ἀποτέλεσε καὶ ἕνα
ἀνάχωμα στὴν ἀνεξέλεγκτη κοινωνικὴ σύγκρουση,
ἡ ὁποία ἐρχόταν μὲ μεγάλη ταχύτητα, γιατὶ ἀποτέλεσε
μία ὕστατη ἐλπίδα ἀνάκτησης τῆς ἀξιοπιστίας τοῦ
πολιτικοῦ συστήματος. Ὕστατη ἐλπίδα! Κι ἀποτελεῖ
ἐλπίδα...» ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ σὲ ἄπταιστα Ἑλληνικά: «Ὑπάρχει σχέδιο φτωχοποίησης τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ!».
Και γιὰ τὴν "λευκὴ ἀπεργία", τὸ 2011, τῶν προμηθευτῶν
τῶν δημόσιων νοσοκομείων, σὲ ἐπίσης ἄπταιστα
ἑλληνικά:
«Ἡ ἀπεργία αὐτὴ συγκροτεῖ ἕνα σκηνικὸ κατάρρευσης
τῆς Δημόσιας Ὑγείας!» ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ πρὸς τοὺς ἐκπαιδευτικοὺς ὡς ὑπουργὸς Παιδείας, σὲ ἄπταιστα καιροσκοπικά: «Τὸ Ἔθνος σᾶς εὐγνωμονεῖ!» (ποῦ τὸ θυμήθηκε...) ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ σὲ ἄπταιστα κυνικά: «Δὲν διάβασα τὸ Μνημόνιο ἐκείνη τὴν ἐποχή, ἁπλούστατα διότι εἶχα ἄλλες ὑποχρεώσεις, εἶχα ἄλλα καθήκοντα...» white_big_04ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΠΕΠΕΛΑΣΗΣ σὲ ἄπταιστα ἀποκαλυπτικά: «Ἥμουν ἕνας ἀπὸ τοὺς ἔξι διανοοὺμενους τὸ 2007 ποὺ δὲν κρατιόμασταν καὶ τὸν στηρίξαμε. Σημερα θὰ σοῦ πῶ ὅμως, ἀλίμονο στὴν χώρα ποὺ διοικεῖται ἀπὸ Βενιζέλους, ἀπὸ ἄνθρώπους ποὺ εἶναι ἀσυγκράτητοι καὶ διψοῦν γιὰ ἐπιβεβαίωση καὶ ἀξιώματα» ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ (2012) σὲ ἄπταιστα ζαχαριαδικά: «Οἱ σύντροφοι ποὺ διαφωνοῦν ρίχνουν νερὸ στὸν μῦλο τοῦ ΠΑΣΟΚ...»

(Δημοσίευση: 17 Ἀπριλίου 2012)

(Δημοσίευση: 18 Δεκεμβρίου 2008) Ο Δ.Τ. απαντά σε ένα σχόλιο του φίλου μας του Ναπολέοντα Παπαδόπουλου κάτω από το άρθρο του  πρώτου "Οι νέοι με τα πρησμένα αρχίδια που τούς έλεγαν αλήτες". Γράφει εκεί ο Ναπολέων με τίτλο "Ορμητικό αλλ' αδιέξοδο...": Και τίποτα να μην είχα να παρατηρήσω στο άρθρο του/της Δ.Τ. (που έχω, όπως π.χ. η αφόρητη γενίκευση, η ισοπέδωση, το τσουβάλιασμα παντός θνητού ως "απέναντι" στους νέους) δεν μπορώ παρά να σημειώσω πως δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα αδιέξοδο ...φτύσιμο/πασπαρτού, που πολύ καλά θα ταίριαζε ως θριαμβολογία και τον Μάη του '68 και μετά την κατάληψη των χειμερινών ανακτόρων ή την "Κατόρζ Ζουιγιέ", τηρουμένων των αναλογιών φυσικά αλλά με ελάχιστες αλλαγές στην ορολογία. Κι ένα ερώτημα (παλιότερο και επαναλαμβανόμενο...) προς όλους: Θέλουμε τους νέους ως αυτάρκεις, αυτεξούσιους πολίτες ή ως -καλά έστω αμειβόμενα- εργαλεία παραγωγής;  Μόλις, και αν, απαντήσει ο/η Δ.Τ. ή όποιος άλλος/η, θα παραθέσω τη συνέχεια. αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη. Ναπολέων"
Μέσα από την απάντηση του Δ.Τ. και μέσω ενός τρόπου γραφής που μερικές φορές πυκνώνει και δυσκολεύει απότομα (μα είναι γνωστή πια η γραφίδα του Δ.Τ. στους αναγνώστες του Φυλλομάντη) ψηλαφούνται τα νέα θέματα που τίθενται από την εξέγερση της νεολαίας, οι νέες "γωνίες" που πρέπει να αποκτήσει η σκέψη μας.


imaretΡωμιοι, τουρκοι κι εβραιοι, οθωμανικη διοικηση και νεοελληνικο κρατος, χριστιανισμός και ισλαμ, ηθη κι εθιμα, παραδοση και νεωτερισμοι, ληστες και ξεσηκωμοι, τσιφλικαδες και κολληγοι, οικουμενισμος κι εθνικισμος, ερωτες και μιση, προδοσίες και δυνατές φιλίες, επιβίωση και θάνατος, καθημερινοτητα κι ονειρα, εντάσεις κι οσμώσεις, όλα οσα χωρεσαν στην Αμβρακιώτικη στροφη του Αραχθου και του Χρονου - καθως όλα χωρουν στο Ιμαρέτ του Θεου - όλα χωρεσαν και στις σελιδες του «ιμαρέτ»...

(Δημοσίευση: 28 Οκτωβρίου 2008) Ἕνα διήγημα μνήμης. ...Ἔτσι τὸ ὄνομα γίνεται νῆμα, καὶ τὸ μνῆμα νόημα. Τοῦ ἐχθροῦ καὶ τοῦ ἀνθρώπου, τῆς ἀφοσίωσης καὶ τῆς θυσίας. Τοῦ πόνου, ποὺ χαρακώνει καὶ ἀναγεννᾶ τὴν ζωή.

Καὶ νέα ἔγγραφα ἀπὸ τὰ ἀρχεῖα τῆς ΕΛ.ΑΣ...(30.01.2012)

(Δημοσίευση: 24 Ἀπριλίου 2012)

Tsipras-01



" ΤΟ ΣΧΕΔΟΝ ΑΛΥΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΦΙΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ

ΝΑ ΑΠΟΒΛΑΚΩΝΕΤΑΙ

ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ,

ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΙΣΧΥΡΟΤΗΤΑ"

TH. ADORNO


γιά τήν σύνδεση στο Forum...





ΜΕΤΕΩΡΑ ΒΗΜΑΤΑ

τοῦ Δημήτρη Τζουβάνου

meteora-vimata

Ἡ Πρώτη Ἀγωνία τῆς Ἐπιστροφῆς στὴν Πολιτικὴ στὴν Ἑλλάδα τῆς κρίσης (Μάρτιος 2010 - Φεβρουάριος 2011)

Αρχή σελίδας