Ἐξώφυλλο arrow Περιεχόμενα arrow θυμόμαστε... arrow ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΩΤΣΗΣ - ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΩΤΣΗΣ - ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ

Γράφει: Φίλοι τοῦ Σταύρου Κώτση - Δημήτρης ΤΖΟΥΒΑΝΟΣ

(Δημοσίευση:21 Νοεμβρίου 2009) Μαζευθήκαμε οι φίλοι του, μεγάλη παρέα. Ν' ανταλλάξουμε δυό λόγια της ψυχής, αναμνήσεις και ιδέες, όλα ανάκατα με κείνη την παρεΐστικη βουή της ταβέρνας που τόσο του άρεσε. Να ακουστούν άνθρωποι που τον γνώρισαν. Και μία πρόταση Μνήμης και συνέχειας.
Ήταν κι ο Σταύρος εκεί.

Μια ταβέρνα με τον Σταύρο

kots-22 Τον Σταύρο τον Κώτση, τον Δήμαρχο Αγίας Παρασκευής και αγαπημένο φίλο που μας άφησε  8  χρόνια τώρα, δεν τον θυμόμαστε μόνο επετειακά. Γυρεύουμε την ευκαιρία να  ξαναβγούμε μαζί παρέα όπως τότε, να ανακατέψουμε μαζί στην ταβέρνα τα προσωπικά, τα οινοασματικά και τα κοινωνικοπολιτικά, να κάνουμε την ταβέρνα να μας χωρέσει αληθινά. Συχνό κάτι τέτοιο στις μικρότερες παρέες, γίνεται δύσκολο για όλες μαζί, μα έχει κάποτε κι αυτό την ευκαιρία του. Μια τέτοια ευκαιρία είχαμε χτες, 16 του Νοέμβρη -τότε βόλευε τους πολλούς και μαζί τη «Μουριά», την αγιοπαρασκευιώτικη ταβέρνα, για αγκαζάρισμα. Στην πρωτοβουλία ο δήμαρχος ο Βασίλης ο Γιαννακόπουλος και οι ανά πάσα ευκαιρία προτάσεις φίλων, στα οργανωτικά σταθερά ο Τάκης Κ., ο Λεωνίδας, η Αρετή και η Νέλλη.

Φαγοπότι μετά μουσικής ασφαλώς,  παρότι δευτεριάτικα, έδωσε και την ευκαιρία για κουβέντα, για καλησπέρες που είχαν καιρό να γίνουν, κι ακόμα για κάποια περάσματα, όπως αυτό του Αποστόλη του Κακλαμάνη, φίλου του Σταύρου. Έδωσε επίσης την ευκαιρία για δυο λόγια σε γενικό επήκοο.

Δυο λόγια, πρώτα από τον Θεοδώρητο, τ. Επίσκοπο Λονδίνου και φίλο του Σταύρου που ήρθε επί τούτου και που έχει να λέει για τον Σταύρο. Τώρα πρόσθεσε ανάμεσα σ' άλλα πως «... για να καταλάβετε τον Σταύρο, με πήρε ένα βράδυ και πήγαμε στου Τσιτσάνη, φαντάζεστε ένα ρασοφόρο στου Τσιτσάνη;...»
Λίγα  λόγια στη συνέχεια από μεριάς των πιο στενών του φίλων - συνήθως αυτά ήταν του Λεωνίδα, αυτή τη φορά ήταν του Δημήτρη, μιάς και ειδικεύεται στα μπερδεμένα που φιλοδοξούν να συνδέσουν φευγάτες και πρακτικές προτάσεις.

Τέλος, κλείσιμο απ' τον δήμαρχο, τον Βασίλη τον Γιαννακόπουλο, που ανάμεσα σ' άλλα, ανακοίνωσε και την πρότασή του στο Δ.Σ. του Δήμου, για θεσμοθέτηση βραβείου «Σταύρου Κώτση» στον αριστούχο των πανελλαδικών μαθητικών εξετάσεων.

Παραθέτουμε στη συνέχεια, τα όσα ειπώθηκαν εκ μέρους των φίλων τού Σταύρου, όπου κι ο Φυλλομάντης.
Φυλλομάντης - αντιγραφεύς.

Σταύρος Κώτσης  -  Μια πρόταση Μνήμης και Συνέχειας
απ' τους φίλους του

Σεβασμιωτατε, αγαπητε Δημαρχε κι αγαπητοι φιλοι,

Δυο λογια στη σημερινη Τραπεζα τιμης στο φιλο μας, το Σταυρο  Κωτση, δυο λογια εκ μερους των φιλων του.  Και μια συμπτωση.  Τα λογια αυτά θα ειπωθουν στο φοντο των  36  σημερα χρονων απ' τη μειοψηφικη κι αναστασιμη εξεγερση μιας νεολαίας τοτε, που σημερα πρεσβυωπικη και αλλοτριωμενη, ξορκίζει τα δικά της εξεγερμένα παιδιά.  Μια συμπτωση.  Σταυρός και  Σταύρος.

Δεν εκπροσωπουμε φυσικα ολους τους φιλους του  Σταύρου Κωτση, αφου ο Σταύρος  ειχε παμπολλους φιλους, πολύ περισσοτερους από μας.  Φιλους αληθινους και γκαρδιακους, φιλους του μικρου ονοματος και της μεγαλης κατανοησης, φιλους απ' τις γειτονιες και τα μαγαζια της Πολης ως τις Ηπειρωτικες παρεες.

Όμως, καποιοι από μας, σα φιλοι στενοι, πολιτικοι και προσωπικοι ταυτοχρονα, που οι διαδρομες μας συναντηθηκαν πολυπλευρα και σφιχτα, οφειλουμε μια ιδιαιτερη καταθεση, βεβαιοι ότι η καταθεση αυτή εκφραζει κι ολους τους φίλους του Σταύρου, ακομα κι αυτους που δεν τον εχουν γνωρισει.

Ο Σταύρος,  το σημαντικο τοπικο του εργο, η γενικοτερη πολιτικη και κοινωνικη του σταση και διαδρομη, η ανθρωπινη φυσιογνωμια του,  τιμωνται ηδη όπως πραγματικα αξιζει σ' αυτόν, αλλά και όπως το χρειαζομαστε οι αλλοι ώστε να αξιοποποιησουμε το παραδειγμα του.   Ετσι, η μικρη αναφορα που ακολουθει δε στοχευει στην τιμητικη πανηγυρικη επαναληψη, αλλα σε μια ειδικοτερη επικεντρωση συνεχειας, οπου θα χρειαστει και την προσοχη σας.

Ο Σταύρος ο Κωτσης.
Εξαιρετος και Δημιουργικος Δημαρχος, όχι Αρχων-Εκπροσωπος, αλλα ουσιαστικα Αιρετος του Δημου ( δηλ. ξεχωριστος, αναμεσα σε αλλους ).  Φορεας του ενδιαφεροντος, της φροντιδας, της πρωτοβουλιας, ο πρωτος πολιτης της Πολης, όχι τυπικα, αλλα ουσιαστικα.

Κοινωνικος αγωνιστης με πρωτοποριακους προσανατολισμους και αγωνιστικη συνεπεια,  χωρις όμως στενοκομματικη αντιληψη, καθεστωτικη νοοοτροπια, μισαλλοδοξια και πρακτικη, καταλύτης πολυχρωμης συμπορευσης και δημιουργικης αναδειξης της ενοτητας των αντιθεσεων.

Επαγγελματιας του επιουσιου από παιδι, ανθρωπος καθημερινος, χωρις την τυχη ακαδημαϊκων εφοδιων, ο Σταύρος ηταν ταυτοχρονα διανοουμενος, μορφωμενος, δηλαδη ανθρωπος με αρχες, καθως κι ανθρωπος επιδεκτικος-φιλομαθης-ανοιχτος, ανθρωπος της ακοής κι όχι του αβασάνιστου αντιλόγου που πλαστογραφει το διαλογο, ανθρωπος της αναζητησης και της πράξης, της δοξαστικης προσπαθειας και του ευχαριστιακου ανασαμού, της παραδοσης και των καινουργιων δρομων, ζωντανος ορισμος του Προοδευτικου, και ζωντανος αντιποδας του αγοραιου Προοδευτισμου που επι δεκαετιες κατατρωει τη χωρα.

Ο Σταύρος, μεσα απ' όλα αυτά, υπηρξε  ο ζεστος, αισιοδοξος, συνάλληλος ανταρτης και υπερβατικος ανθρωπος που αγαπησαμε ολοι.  Όχι το καλο παιδί, αλλά το παιδί που ηταν καλο γιατι αναζητουσε το καλύτερο, βεβαιο ότι υπαρχει,  το παιδι που καλυτέρευε εαυτόν και αλλήλους, λογω και εργω, κατά πίστη προσωπικη κι ως εκ τουτου κατά συντρέχουσα ανάθεση του Δήμου της Πολεως.   Χαρακτηριστικα που η κοινωνικη και πολιτικη τους αξια δεν εξαντλειται στην ψηφοσυλλογή, όπως θεωρει το πολιτικο εμποριο, ουτε στην «επικοινωνιακη» υποστηριξη των «πολιτικων προγραμματων και δρασεων» όπως αυταπαταται η αλλοτριωμενη και θνησκουσα ψευδεπιστημονικη πολιτικη.  Γιατι τα πιο πανω υπερβατικα χαρακτηριστικα, αποτελουν την ουσια της πολιτικης κι όχι τη φορμα της, όπως καλα ηξερε ο Σταυρος κι όπως το αγνοει το συνολο σχεδον της αλλοτριωμενης πολιτικης εκπροσωπησης στη χωρα.  Ο Σταύρος, πρωτοπορος φορεας μιας τετοιας ουσιαστικης πολιτικης και βιοτικης στασης, υπηρξε Κοινωνος, ενσύνειδο προσωπο της Πολεως, εξεχων εργατης της κοινωνίας προσωπων κι όχι εναριθμο πιόνι των αλλοτριωμενων θεσμισεων που την υποκαθιστουν.  Θεσμισεων φύσει ελλειμματικων παρ' ότι ανεπιγνώστως, θεσμισεων ιστορικα σε διαρκη εξελιξη, που αν και μαιανδρικη εχει μια και μονη κατευθυνση.  Την πληρη Κοινωνηση των προσωπων, τη διαρκη και πληρη Εκκλησια του Δημου, αυτή που ο Σταύρος, πρωτοπορος πραγματωνε προσωπικα, μακρυα από την τεχνικη του πολιτευτη, και πανω απ' τον φυσικο κορσέ των θεσμικων σχεσεων και ρολων.

Ανθρωπος με προσωπο κι όχι με προσωπειο, σωμα ανθρωπινων κι όχι δημοσιων σχεσεων, ψυχη του προσωπικου κι όχι του απροσωπου λογου, χερι της εγκαρδιας κι όχι της πολιτικάντικης χειραψίας.

Aκουστε φιλοι μου,
Δεν αγιογραφω μνημειακα ένα δημοσιο προσωπο και φιλο - κανεις ανθρωπος δεν είναι χωρις ελλειψεις, ουτε ο Σταύρος φυσικα - και το μόνο θεμα είναι πως ο καθείς αιρεται πανω απ' αυτές εν κοινωνία, πως δηλαδη καθίσταται  Αιρετός, κι ετσι αξιος του δρομου των αλλων.  Αλλωστε  η πανηγυρικη-μουσειακη αγιογραφηση, καλοπροαιρετη ή όχι,  ακυρωνει το Νοημα σε κάθε σημαντικη Διαδρομη-Κληρονομια Ζωης,  όπως αυτή του Σταύρου.  Και το  Νοημα εδώ είναι ότι ο Σταύρος, ιδιος στα πιο πολλα με ολους μας, αναζητησε και ειδε και επραξε και βιωσε κι ανεδειξε ξεχωριστα κατι πολύ σημαντικο, δηλ. την ουσια του Κοινωνου-Πολιτη.   Δεν είναι ιδιο αυτό με την λεγομενη Κοινωνια των Πολιτων, που μας σερβιρει ως οραμα η αλλοτρια ιδεολογία, δηλ. τη συνυπαρξη θεσμικα αλληλοχρεων υπηκοοων.  Είναι η ανθρωπινη-υπερβατικη ταυτοτητα του Σωματος της Πολεως, ειτε λεγεται αυτή Κρυονερι [σημ. του "Φ": το χωριό του Σταυρου], ειτε Αγια Παρασκευή, ειτε  Ελλαδα ειτε Οικουμενη.

Είναι κλειδι αυτό για την προσωπικη και κοινωνικη ταυτοτητα που εχουμε αναγκη, ιδιως στο σημερα των καταπτωσεων και των αδιεξοδων.   Και ο χωρος της ΤΑ, ο κατ' εξοχην χωρος της εν γενει Πολεως, είναι ο προνομιακος χωρος για την παραπερα αξιοποιηση αυτης της κληρονομιας-υποθηκης στην οποια συνεισεφερε εξοχως κι εμπρακτως ο Σταύρος.
Ο χωρος οπου η Προσωπικη Κοινωνηση, ως στοιχειο βιοτικης προτασης κι ως προϋποθεση αναβαθμισης των κοινωνικων πρακτικων, εξασφαλιζει ιδιαιτερα πλεονεκτηματα.  Αποτελωντας ταυτοχρονα η Κοινωνηση αυτή, και την ουσιαστικη διεξοδο απ' τα ορια που υψωνονται στην τρεχουσα αντιληψη και πρακτικη της Τ.Α. ανα τη χωρα, εγκλωβισμενης ηδη σε κολοβες εκσυχγρονιστικες σημειακες παρεμβασεις και σε αδιεξοδες συγκρουσεις με τη λεγομενη  «Κεντρικη Εξουσια», της οποιας ωστοσο αποτελει δομικο στοιχειο.

Τι ειδικοτερα θα ηταν αυτό που μπορει να εκφρασει- προωθησει μια τετοια προοπτικη που αναφεραμε;  Δεδομενου μαλιστα ότι δεν βρισκομαστε στο Μηδεν, ότι μια σειρα λειτουργιων Κοινωνησης, και ειδικοτερα Τοπικης Κοινωνησης εχουν διαμορφωθει ιστορικα και συνεισφερουν ηδη στην Κοινωνια των Προσωπων - να όπως σημερα εδώ - κι είναι αυτό που μας κρατα ακομα ζωντανους.

Στις συζητησεις μας με το Σταύρο, ειχε ηδη επισημανθει το διευρυνομενο ελλειμμα στο χωρο της τοπικης κοινωνιας,  όπως το σηματοδοτουσε η αποσυνθεση της γειτονιας, στοιχειο της προϊούσας αποσυνθεσης του κοινωνικου ιστου, ευρυτερα, στις μερες μας.  Γειτονια, όπως κι ενορία, όπως κι αλάνα, όπως κι αμυνα στα λοβοτομικα μιντια, όπως και μικρες - παίγνιες συγκρουσεις και μεγαλες διαμορφωτικες οσμωσεις, αντικρυ στις μεγαλες αδιεξοδες συγκρουσεις και τις μεγαλες αποστασιοποιησεις που βιωνουμε ηδη δραματικα, και ιδιαιτερα οι νεοι, σ' ολους του τομεις της ζωης.

Η αναβιωση της γειτονιας, του κυτταρου αυτου του κοινωνικου ιστου, σε επιπεδο αντιληψης, υποδομων, λειτουργιων, καθημερινου βιωματος, θα μπορουσε να είναι ένα βασικο κλειδι όπως το αναζητουσε ο Σταύρος.   Δεν είναι ευκολη αυτή η αναβιωση, μεσα στη σημερινη συνθετη, αιχμαλωτη κι αλλοτριωμενη πραγματικοτητα, κυριως γιατι πρεπει να βρει τους δρομους να συνυπαρξει μαζι της, ώστε να την αντιμετωπισει ανατακτικα.  Θελει ετσι δουλεια, και χρονο και πολλων τη συνεισφορα, απ' την Πολιτεια και το Δημο, ως τον τεχνικο και το δημοτη, σε τοπικο και γενικοτερο επιπεδο.  Το βασικο είναι όμως η κατανοηση της αναγκης αυτης.

Ετσι, οι φιλοι του Σταύρου, καταληγουμε στην ακολουθη προταση προς το Δημαρχο και διάδοχό του, προθυμοι να την υποστηριξουμε και αναλυτικοτερα στο Δημοτικο Συμβουλιο, εάν αυτό κριθει απαραιτητο.
1) Ο Δημος της Αγιας Παρασκευης, να αναλαβει πρωτοβουλία, για τη συγκροτηση ενός ειδικου μακροχρονου προγραμματος σε επιπεδο Τ.Α. πανελλαδικα, με στοχο την Αναβιωση της Γειτονιας, ως βασικου κυτταρου της κοινωνησης-διαμορφωσης του Σωματος της Πολεως.   Το προγραμμα αυτό θα φερει τον τιτλο  «Προγραμμα Αναβιωσης της Γειτονιας - Δημαρχος Σταύρος Κωτσης».
2) Στα πλαισια του προγραμματος θα αναζητηθουν και θα επιδιωχθουν οι καταλληλες παρεμβασεις σε επιπεδο υποδομων, λειτουργιων, συντονισμου πρωτοβουλιων  κ.τ.λ.  στον παραπανω στοχο.
3) Για τη συγκροτηση και υλοποιηση του προγραμματος θα ζητηθει η συνδρομη της Πολιτειας, της ΚΕΔΚΕ, ΟΤΑ και αλλων σχετικων φορεων, καθως και θα επιδιωχθει η συνδρομη του Επιστημονικου και Πνευματικου Δυναμικου της Χωρας.
4) Ανεξαρτητως, αλλων προβλεψεων του προγραμματος, στο Δημο Αγιας Παρασκευης θα πραγματοποιειται ετησιο συνεδριο με καταλληλες συμμετοχες και αντικειμενο τον  Πανελλαδικο Απολογισμο-Προγραμματισμο των σχετικων δρασεων.  Κυριος στοχος του συνεδριου θα είναι όχι η ληψη δεσμευτικων αποφασεων αλλα η διαμορφωση προσανατολισμων στις δρασεις της Τ.Α. που σχετιζονται με την Κοινωνηση των Πολιτων, κατά την υποθηκη που μας αφησε ο Σταύρος Κωτσης.

Ευχαριστω για την προσοχη σας.

Καταθεση των ανω ως προτασεων στο Δημο Αγιας Παρασκευης.

Αγια Παρασκευη  Αττικης -  16 / 11 / 09
Για τους φιλους του Σταύρου Κωτση,
Δημήτρης Τζουβάνος

0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Υποβολή σχολίου
Δεν θα δημοσιευθεί

Ειδοποίησέ με μέσω e-mail σε απαντήσεις
Συλλαβισμός Συλλαβισμός

Tsipras-01

Κείμενα του ιδίου :

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

γιά τήν σύνδεση στο Forum...





Αρχή σελίδας